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After receiving her doctorate in 1982, Sigrid Schade worked as a lecturer at the Universities of Marburg, Kassel, Zurich and Bern, as well as a research assistant at the Technical University of Berlin and the Institute for Advanced Study in the Humanities in Essen. In 1994 she habilitated on the topic Körperbilder und ihre Lektüren. She was a professor for Art Science and Aesthetical Theory at the University of Bremen until 2002. In 2002 she was appointed Director of the Institute (first Department) for Cultural Studies in the Arts at the ZHdK (formerly HGKZ). She has led numerous research projects, including the SNF-funded project archiv performativ. Recent publications: Sigrid Schade: Transmedialität und Botschaft in Lech Majewskis THE MILL AND THE CROSS, in: Marie-Therese Mäder, Natalie Fritz, Daria Pezzoli-Olgiati (Ed.): Leid-Bilder. Die Passionsgeschichte in der Kultur, Marburg 2018; Kornelia Imesch, Sigrid Schade, Samuel Sieber (eds.): Constructions of Cultural Identities in Newsreel Cinema and Television after 1945, Bielefeld 2016. Together with Silke Wenk she is editor of the series Studien zur Visuellen Kultur at transcript Verlag.
Kunstmuseum Bern, 03.11.2018
https://hdl.handle.net/20.500.11806/qr/ade_Schade


Sigrid Schade war nach der Promotion 1982 als Lehrbeauftragte an den Universitäten Marburg, Kassel, Zürich und Bern, sowie als Wiss. Mitarbeiterin an der TU Berlin und am Kulturwissenschaftlichen Institut Essen tätig. 1994 habilitierte sie sich zu dem Thema Körperbilder und ihre Lektüren. Bis 2002 lehrte sie als Professorin für Kunstwissenschaft und Ästhetische Theorie an der Universität Bremen. 2002 wurde sie als Leiterin des Instituts (zuerst Departement) for Cultural Studies in the Arts an der ZHdK (ehemals HGKZ) berufen. Sie leitete zahlreiche Forschungsprojekte, darunter das vom SNF geförderte Projekt archiv performativ. Neuere Veröffentlichungen: Sigrid Schade: Transmedialität und Botschaft in Lech Majewskis THE MILL AND THE CROSS, in: Marie-Therese Mäder, Natalie Fritz, Daria Pezzoli-Olgiati (Hrsg.): Leid-Bilder. Die Passionsgeschichte in der Kultur, Marburg 2018; Kornelia Imesch, Sigrid Schade, Samuel Sieber (eds.): Constructions of Cultural Identities in Newsreel Cinema and Television after 1945, Bielefeld 2016. Sie ist zusammen mit Silke Wenk Herausgeberin der Reihe Studien zur Visuellen Kultur im transcript Verlag. https://blog.zhdk.ch/sigridschade

 

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ausblick feminismus geschichte kontextualisierung performance art performancekunst zusammenfassung vwg:declare archive des ephemeren symposium

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Full spec

DateAdded
2019-04-14T10:28:01Z
DateModified
2021-10-13T10:39:20Z
Key
UC75H7MU
Language
Deutsch
Rights
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/