Back to search
Revolving Histories (#bangbang-1764)

The Absence of Work
(2012)

https://www.elenabajo.com/projects-6
Bajo, Elena Kühne, Claudia (Performer)
Lehmann, Christine (Performer)
Soa, Ona Dri (Performer)
Sons, Ida (Performer)
Burkhard Meltzer (Eventcurator)
Video: Wooldridge, Ian (Camera)
Fotos: Daniel Spehr (Camera)

A text from the political history of the Warteck
environment is translated into a musical score using a transcription method
by John Cage into a musical score.
Based on this script, she transforms
Elena Bajo (*1976, lives in Los Angeles, USA and Berlin, Germany)
Berlin, Germany) transforms the sound sequences in collaboration
with actresses, dancers and musicians into a choreography
into a choreography of body movements.
At the LISTE, Bajo's performance The Absence
of Work explores the structure of the former industrial site,
which is now used for contemporary culture.
culture. In this way, the artist translates site-specific
traditions of institutional critique from the
the 1970s into a communal space of the present.
space of the present.
Additional
Teil der Performances waren auch noch gefundene architektonische Fragmente einer Baustelle aus der unmittelbaren Umgebung.
Remark
Kurator
Liste 17 – Performance Project

place: Basel
KuratorIn: Burkhard Meltzer
Dokumentationstyp: Dokumentation einer Performance/Aktion / Documentation of a performance/action

Medium

Ein Text aus der politischen Geschichte der Warteck- Umgebung wird mit Hilfe einer Transkriptions-Methode von John Cage in eine musikalische Partitur übersetzt. Ausgehend von diesem Skript, transformiert Elena Bajo (*1976, lebt in Los Angeles, USA und Berlin, Deutschland) die Tonfolgen in Zusammenarbeit mit Schauspielerinnen, Tänzerinnen und Musikerinnen in eine Choreographie von Körperbewegungen. An der LISTE erkundet Bajos Performance The Absence of Work die Struktur des ehemaligen Industriestandorts, der nun für zeitgenössische Kultur genutzt wird. Auf diese Weise übersetzt die Künstlerin ortsspezifische Traditionen der Institutionellen Kritik aus den 1970er Jahren in einen gemeinschaftlich erfahrbaren Raum der Gegenwart.
Dauer: ca. 20 min