Retour à la recherche
Revolving Histories (#bangbang-1578)

Scalable Skeletal Escalator (open rehearsal)
(2020)

https://www.thefield.ch
Lewis, Isabel [The Field]; Collaborators Bell, Dirk (Performer)
Stern, Mo (Performer)
Dâmaso, Lara (Performer)
[The Field] (Performer)
[Tanzhaus Zürich] (Performer)
Pierzyński, Rafał (Performer)
Ringgenberg, Mathias (Performer)
[LABOUR] (Performer)
Lutz-Kinoy, Matthew (Performer)
Tolaas, Sissel (Performer)
Alcaide, Marcelo (Performer)
Zobel, Yolanda (Performer)
Wirz, Anna (Camera)

Scalable Skeletal Escalator est une œuvre d'art expérimentale conçue par Isabel Lewis sous la forme d'un holobiont, un assemblage multi-organique, comme le corps humain lui-même, qui se met à trembler et à s'agiter. Ce mode d'exposition s'inspire de l'accent mis par la biologiste évolutionniste Lynn Margulis sur les relations coopératives et symbiotiques entre les espèces en tant que force motrice de l'évolution. Les thèmes de l'œuvre s'inscrivent dans la continuité de sa forme et reflètent les futurs potentiels de l'humanité. Dans la lignée de la pratique d'Isabel Lewis, qui remet en question les systèmes de pensée désincarnés de l'Occident qui nient au corps son caractère vivant dans l'impasse de l'idéalisme et du matérialisme, cette œuvre invite les collaborateurs et les visiteurs à une quête épistémologique participative visant à recouvrir le corps en réhabilitant notre sensorium humain afin que nous puissions améliorer la vie au lieu de nous en éloigner. Scalable Skeletal Escalator est rendu possible grâce à la collaboration d'artistes opérant dans de multiples domaines. Dirk Bell et Mo Stern ont créé un système de haut-parleurs sur mesure, Lara Dâmaso, The Field (une coopération avec Tanzhaus Zürich), Rafał Pierzyński et Mathias Ringgenberg sont les danseurs qui habitent les espaces. La musique qui traverse le bâtiment est signée LABOUR et Matthew Lutz-Kinoy a créé les peintures sur toile. Les odeurs produites par l'artiste et chercheuse Sissel Tolaas sont particulièrement évidentes dans le sous-sol de Löwenbräukunst, tandis que les costumes des danseurs sont de Marcelo Alcaide et Yolanda Zobel. L'œuvre est créée avec le soutien de Callie's Berlin et de Tanzhaus Zürich.
Additional
Scalable Skeletal Escalator occupies three levels of Kunsthalle Zürich and different atmospheres can be encountered on each. The work’s visual, aural and smell elements can be experienced in a manner customary to the context of art exhibitions, though visitors will also meet dancers that respond to the circumstances and the population of the spaces. The dancers invite visitors to engage with an alternative circulation across the Löwenbräukunst building, leading them through a number of scenes. Rather than carrying out a fixed choreography, dancers will adapt a number of scenarios as they respond to the emergent situation. They are active agents that adapt a series of gestures and dances, they work with cues, switch roles and offer a variety of forms of encounter with the public. Meanwhile, algorithmic sound compositions occupy the spaces on an aural level; this music appears and disappears, evolving over time. Like a weather system, it affects all around it, but does not determine actions.
Remark
Scalable Skeletal Escalator at Kunsthalle Zürich, conceived by Isabel Lewis is made possible through collaborative efforts by artists operating in multiple fields. Dirk Bell and Mo Stern created a custom-made speaker system, Lara Dâmaso, The Field (a cooperation with Tanzhaus Zürich), Rafał Pierzyński and Mathias Ringgenberg are the dancers inhabiting the spaces. The music that weaves through the building is by LABOUR and Matthew Lutz-Kinoy created the paintings on canvas. Smells produced by artist and researcher Sissel Tolaas are most evident in the basement of Löwenbräukunst, while the dancers’ costumes are from Marcelo Alcaide and Yolanda Zobel. The work is created with the support of Callie's Berlin and Tanzhaus Zürich. various photo credits in File Names. / Fotos mix Open Rehearsal (by Anna Wirz) and Performances (By Annik Wetter, Andrea Ebener)
Zurich Art Weekend

place: Kunsthalle Zürich, Zürich
Dokumentationstyp: Dokumentation einer Performance/Aktion / Documentation of a performance/action

Medium

Fotos / Photos