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Revolving Histories (#bangbang-1578)

Scalable Skeletal Escalator (open rehearsal)
(2020)

https://www.thefield.ch
Lewis, Isabel [The Field]; Collaborators Bell, Dirk (Performer)
Stern, Mo (Performer)
Dâmaso, Lara (Performer)
[The Field] (Performer)
[Tanzhaus Zürich] (Performer)
Pierzyński, Rafał (Performer)
Ringgenberg, Mathias (Performer)
[LABOUR] (Performer)
Lutz-Kinoy, Matthew (Performer)
Tolaas, Sissel (Performer)
Alcaide, Marcelo (Performer)
Zobel, Yolanda (Performer)
Wirz, Anna (Camera)

Scalable Skeletal Escalator ist ein experimentelles Live-Kunstwerk, das von Isabel Lewis in Form eines Holobionten konzipiert wurde, einer multiorganismischen Assemblage, die wie der menschliche Körper selbst ins Wanken gerät und zittert. Diese Art des Ausstellungsmachens ist inspiriert von der Evolutionsbiologin Dr. Lynn Margulis, die die kooperativen und symbiotischen Beziehungen zwischen den Arten als treibende Kraft der Evolution betont. Die Themen der Arbeit sind durchgängig und ihre Form reflektiert über die mögliche menschliche Zukunft. In Anlehnung an Isabel Lewis' Praxis, die körperlosen Denksysteme des Westens zu hinterfragen, die dem Körper in der Sackgasse des Idealismus/Materialismus das "Lebendige" absprechen, lädt diese Arbeit Mitarbeiter und Besucher zu einer partizipatorischen epistemologischen Suche ein, um den Körper durch die Rehabilitierung unseres menschlichen Sensoriums zu re(ent)decken, damit wir das Leben verbessern können, anstatt uns vom Leben zu entfremden. Scalable Skeletal Escalator wird durch die Zusammenarbeit von Künstlern aus verschiedenen Bereichen ermöglicht. Dirk Bell und Mo Stern haben ein maßgeschneidertes Lautsprechersystem entwickelt, Lara Dâmaso, The Field (eine Kooperation mit dem Tanzhaus Zürich), Rafał Pierzyński und Mathias Ringgenberg sind die Tänzer, die die Räume bevölkern. Die Musik, die das Gebäude durchwebt, stammt von LABOUR, und Matthew Lutz-Kinoy hat die Gemälde auf Leinwand geschaffen. Die von der Künstlerin und Forscherin Sissel Tolaas produzierten Gerüche sind vor allem im Untergeschoss der Löwenbräukunst zu finden, während die Kostüme der Tänzer von Marcelo Alcaide und Yolanda Zobel stammen. Die Arbeit entsteht mit Unterstützung von Callie's Berlin und dem Tanzhaus Zürich.
Additional
Scalable Skeletal Escalator occupies three levels of Kunsthalle Zürich and different atmospheres can be encountered on each. The work’s visual, aural and smell elements can be experienced in a manner customary to the context of art exhibitions, though visitors will also meet dancers that respond to the circumstances and the population of the spaces. The dancers invite visitors to engage with an alternative circulation across the Löwenbräukunst building, leading them through a number of scenes. Rather than carrying out a fixed choreography, dancers will adapt a number of scenarios as they respond to the emergent situation. They are active agents that adapt a series of gestures and dances, they work with cues, switch roles and offer a variety of forms of encounter with the public. Meanwhile, algorithmic sound compositions occupy the spaces on an aural level; this music appears and disappears, evolving over time. Like a weather system, it affects all around it, but does not determine actions.
Remark
Scalable Skeletal Escalator at Kunsthalle Zürich, conceived by Isabel Lewis is made possible through collaborative efforts by artists operating in multiple fields. Dirk Bell and Mo Stern created a custom-made speaker system, Lara Dâmaso, The Field (a cooperation with Tanzhaus Zürich), Rafał Pierzyński and Mathias Ringgenberg are the dancers inhabiting the spaces. The music that weaves through the building is by LABOUR and Matthew Lutz-Kinoy created the paintings on canvas. Smells produced by artist and researcher Sissel Tolaas are most evident in the basement of Löwenbräukunst, while the dancers’ costumes are from Marcelo Alcaide and Yolanda Zobel. The work is created with the support of Callie's Berlin and Tanzhaus Zürich. various photo credits in File Names. / Fotos mix Open Rehearsal (by Anna Wirz) and Performances (By Annik Wetter, Andrea Ebener)
Zurich Art Weekend

place: Kunsthalle Zürich, Zürich
Dokumentationstyp: Dokumentation einer Performance/Aktion / Documentation of a performance/action

Medium

Fotos / Photos