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Revolving Histories (#bangbang-0409)

12 Monate Performance / CH liebt Kunst
(1998-2001)

https://www.ritualtheater.ch

The 12-month performance (12.09.1998-11.09.1999) included the investigation of elementary life actions in the manner of a deconstruction and minimalization, and building on this, their ritualization in the manner of a reconstruction. The ritualization took place through the monthly performance of 12 core structures. The structures and events were related to each other and summarized in the catalog of 144 published or public events. The 12 months of performance necessarily led to investing the performer's body in an investigation of the artist's conditions of existence in Switzerland (CH liebt Kunst). With several hundred voluntary and involuntary performers.

CH liebt Kunst (12.09.1998-11.09.2001) developed first of all on the level of existence itself (12 months of performance), then on the level of social welfare ("social existence", sample of livelihood) and finally on the level of art promotion with the questions of "artist existence". The central conceptual idea was: The social concept of an individual (CH loves art) is measured against the constitutional possibilities of the state (Does CH love art?). Within the framework of the project, there was an opportunity for documented inter-action and co-production from the state to the individual level.
Additional
Die Frage der „sozialen Existenz“ konnte im Lauf der 12 Monate Performance mit der Existenzsicherung durch den Grundbedarf I geklärt werden („Staatsaffäre“). Die Fragen zur Künstler-Existenz wurden im Teilprojekt01 bearbeitet und mit dem Regierungsratsbeschluss des Kanton Bern vom 22.05.2002 ausführlich und in negativem Sinn beantwortet. „CH liebt Kunst“ hat regional kontroverse Diskussionen ausgelöst (BT 27.12.1999) und ist auch beim Bundesamt für Kultur sowie bei visarte auf Interesse gestossen (Interview in „Schweizer Kunst 2000/1“). Die verständliche Einordnung und Vermittlung habe ich Annelise Zwez zu verdanken: „Die Existenz als Kunstkonzept“ (BT 30.06.2000), „Prüft die Liebe der Schweiz zur Kunst“ (BT10.01.2001), „Sein in Zeit und Raum erfahren“ (BT 05.09.2001). Projekte im Rahmen der 12 Monate Performance auf dieser Plattform: „Wort. Körper.“, „Kunst ist- 24 Stunden Performance“, „24 Stunden Ritual Theater Der Stadtgänger“, „24 Stunden Performance“, „Wasser. Trinken.“
Remark
Beim "40 Minuten Stehen", der Abschlussperformance von CH liebt Kunst (2001), hab ich noch das Videostill vergessen raufzuladen, Stephan Fawer mit der Helmkamera.

place: Schweiz
Dokumentationstyp: Dokumentation einer Performance/Aktion / Documentation of a performance/action

Alternative
pdf Gesamtprojekt CH liebt Kunst pdf 12 Monate Performance Kernstrukturen pdf Interview in „Schweizer Kunst / 2000/1“ pdf Medienbericht BT 27.12.1999 pdf Medienberichte BT 2000/01 Annelise Zwez pdf „Staatsaffäre“
Medium

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